وبلاگ شخصی حاج علیضا وبلاگ شخصی حاج علیضا .

وبلاگ شخصی حاج علیضا

بررسی Rolling Gunner + Over Power

بررسی Rolling Gunner + Over Power


Rolling Gunner ممکن است زیباترین تیرانداز اسکرول افقی نباشد. اما این بازی ظاهر سودمند آن را با قابلیت بازی جذاب متعادل می کند. DLC همراه، طول عمر بیشتری را اضافه می کند.

 

متأسفانه، بیش از یک دهه از زمانی که استادان دانماکو Cave آخرین تلاش آرکید خود، DoDonPachi SaiDaiOuJou را منتشر کردند، می گذرد . در حالی که استودیو مستقر در شهر Meguro هنوز گاه به گاه ریمستر را منتشر می کند، دوران تجربیات جدید ممکن است گذشته باشد.

خوشبختانه، اندکی دلداری را می توان در کارهای دستی کارکنان سابق غار یافت. دایسوکه کویزومی که به عنوان برنامه نویس برای عناوینی مانند Deathsmiles II: Makai no Merry Christmas و Akai Katana خدمت کرده است ، درک می کند که برای ساخت یک STG موفق چه چیزی لازم است. انتشار اخیر بازی Rolling Gunner برای پلی استیشن 4 به اندازه تلاش های Cave چشمگیر نیست. با این حال، این تلاش ارزشمندی است که توسط بازیکنانی که از فرار از صدها پرتابه دشمن لذت می برند، قدردانی می شود.

 

خلاصه داستان: Thanos Meets Terminator

رولینگ گانر که در سال 2061 اتفاق می‌افتد، سیستم رایانه‌ای به نام BAC را تصور می‌کند که علیه بشریت می‌چرخد و نیمی از جمعیت جهان را می‌کشد. به نظر می رسد که جمعیت معطل هیچ سود زیست محیطی حاصل از این کشتار را قدر نمی دانند. به این ترتیب، آنها سه جنگنده را می سازند که برای از بین بردن دائمی BAC طراحی شده اند.

دو حالت بازی Gunner دسترسی به جنگنده های STORK، SUPER STORK و ATTACK STORK را فراهم می کند. هرکدام دارای انتشار کمی متفاوت از آتش رو به جلو و همچنین سرعت حرکت هستند. علاوه بر این، کشتی ها دارای یک غلاف است که در اطراف کشتی می چرخد، که شبیه واحدهای نیرو موجود در سری R-Type Irem است . اما بازی با DLC "Over Power" اساساً طرح کنترل را تغییر می دهد.

 

اسلحه خود را بچرخانید، نه چشمان خود را

در حالت اصلی، «تفنگ غلتان» شما در جهت مخالف حرکت پد جهت یا آنالوگ هدف قرار می‌گیرد. نگه داشتن دکمه آتش پهپاد را در جای خود قفل می کند، که از آنجایی که حریفان در هر طرف صفحه می آیند مفید است. هنگامی که دشمنان در جلو هستند، می توانید سلاح را در مقابل خود بچرخانید تا قدرت شلیک بیشتری داشته باشید. کشتی‌های بزرگ‌تر اغلب ضربات متعددی را برای شکست می‌دهند، بنابراین شما از مزیت جریان اضافی آتش لیزری قدردانی خواهید کرد.

هنگامی که بازی هشدار می دهد که صفوفی از دشمنان از پشت نزدیک می شوند، می توانید موقعیت پهپاد خود را تغییر دهید تا به سرعت آنها را از بین ببرید. اگر دوست ندارید STG ها کشتی های دشمن را در سمت مستعد شما پرتاب کنند، Rolling Gunner می تواند احساس انتقام شیرینی داشته باشد. بیش از بسیاری از ژانرهای ورودی، بازی شما را تشویق می‌کند تا دشمنان را در اولویت قرار دهید.

 

از بین بردن بیشترین دشمنان پرتاب کننده مهمات یک استراتژی محکم برای موفقیت است. به طور معمول، کشتی شما در اکثر تیراندازها در یک ناحیه از صفحه می ماند. اما Rolling Gunner احساس پویایی بیشتری دارد، زیرا سوزن را از میان میدان های متقاطع گلوله ها رد می کنید. و هنگامی که در آستانه شکست در این مسیر فرار هستید، همیشه می توانید یکی از بمب های سهام خود را به کار بگیرید.

هنگامی که دشمنان از بین بروند، فلزات طلا را ساطع می کنند، و اگر به اندازه کافی به انفجار نزدیک باشید، STORK شما فلزات طلا را به صورت مغناطیسی به داخل می کشد. مانند Deathsmiles ، این حالت تب سوخت. ماشه L2 کنترلر خود را فشار دهید و توانایی های تهاجمی خود را تشدید می کنید و برخی از گلوله های دشمن را لغو می کنید، در حالی که انرژی از منبع مدال شما خارج می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، شما همچنین یک متر قرمز رنگ می بینید. هنگامی که این سنج به سطح معینی رسید، می توانید خروجی تهاجمی خود را حتی بیشتر تقویت کنید و واقعاً آن را به ارتش حساس BAC بچسبانید. برخلاف Deathsmiles ، حالت تب Rolling Gunner سریعتر کار می‌کند و راه‌های بیشتری برای به ثمر رساندن در شش مرحله اجرا می‌کند.

 

انقلاب یا تکامل

DLC همراه با «Over Power» ، طرح کنترل Rolling Gunner را تغییر می‌دهد ، و به طور موثر بازی را به یک تیرانداز دوقلوی اسکرول تبدیل می‌کند. علاوه بر این، از مزایایی مانند یک تفنگ پلاسمایی قدرتمند و ضد گلوله و محافظ انرژی بهره مند خواهید شد. در بررسی اخیر ما از Cotton Fantasy ، ما این بازی را به دلیل طراحی سطحی که از توانایی‌های هر یک از شخصیت‌های قابل بازی بهره نمی‌برد سرزنش کردیم. اما "Over Power" افزایش پاسخگویی و دقت تفنگ غلتکی شما را با یک سطح چالش مجدد تنظیم شده متعادل می کند. نتیجه یک بازی سریعتر و شدیدتر است که ممکن است از بازی پایه پیشی بگیرد.

وقتی صحبت از گیم پلی به میان می آید، Rolling Gunner می درخشد، با چندین سیستم ریسک/پاداش که در طول زمان توجه شما را به خود جلب می کند. اما وقتی صحبت از جلوه های بصری به میان می آید، بازی کمی آزاردهنده است. یک پس‌زمینه به طرز مشکوکی شبیه نقشه گوگل است که در منظری ایزومتریک ارائه شده است، در حالی که نقطه‌گذاری سینمایی در پایان هر سطح به یک نمایش اسلاید فرو می‌رود. نسخه اصلی رایانه شخصی به بازیکنان این امکان را می داد که انتخاب کنند که آیا می خواهند کاهش سرعت را داشته باشند تا زمانی که عملکرد روی صفحه واقعاً هرج و مرج شد. در پلی استیشن، این گزینه اجباری است.

 

نتیجه

از جلوه‌های بصری Rolling Gunner عبور کنید و دانماکوی شدیدی خواهید یافت که می‌تواند به طیف وسیعی از سطوح مهارت پاسخ دهد. به طور معمول، وجود قطعات DLC در STG (به فصل R-Type Final 2 مراجعه کنید). اما در اینجا، گنجاندن حالت Over Power یک بازی فوق العاده را با یک طرح کنترل اضافی تقویت می کند. در تابلوهای امتیازات آنلاین و پشتیبانی از پخش مجدد نقش داشته باشید، و این بسته ای است که طرفداران ژانر مطمئنا از آن استقبال خواهند کرد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۷:۳۱ توسط:علیضا موضوع: نظرات (0)